Víte, že i vůně mají svůj styl? A že správně vybraná vůně může společně s oblečením velice podpořit Vaši energii?
Metoda OCTO CODES se promítá do všech oblastí. A tak ani oblast parfémů nezůstává pozadu. Táňa Havlíčková roztřídila vůně od značky Essens podle jednotlivých stylových typů, takže se tím velice usnadní výběr.
O tom, jak ovlivňuje vůně naši náladu, naše vyzařování, dojem, kterým na okolí působíme a jak moc je důležité volit takovou vůni, která ladí s naší energií a charakterem, jsem si dnes povídala s Marcelou Švadlenkovou, stylovou poradkyní metody OctoCodes.
Stejně tak, jako sluší ženám jednotlivých stylů pro ně typické oblečení, tak se k nim hodí i jiné vůně, které ladí s jejich energií. Obecně lze říci, že romantickým a ležérním ženám sluší vůně jemnější, elegantním ženám vůně klasické, nevtíravé, ženám ostatních stylů vůně výraznější.
Parfémy mají jednu stejnou vlastnost jako oblečení, a sice že když někam vejdeme, ještě dříve, než promluvíme, vyjadřují o nás, kdo jsme. Proto je výběr vůně stejně důležitý, jako to, co si vezmeme na sebe.
Vůně dělíme na květinové, orientální, ovocné, chyprové, dřevité, vodní, zelené a citrusové. Většina parfémů je tvořena jejich kombinací.
Každé ženě voní něco jiného, proto je také nabízeno více parfémů, které jsou vhodné pro jednotlivé styly, aby si mohla vybrat opravdu každá. Je potřeba také přihlédnout k momentálnímu psychickému rozpoložení ženy, k fázi jejího cyklu, kdy se mohou měnit čichové vjemy.
Proto je dobré mít vůní více, abychom je mohly střídat dle nálady, prostředí, ve kterém se budeme pohybovat a činností, které nás čekají. Každá situace je příležitostí pro jiný typ vůně s jinou intenzitou.
Na stránkách firmy ESSENS je u každé vůně podrobně popsáno jejich složení, proto se nyní zaměřím na určení konkrétních kombinací vůní pro jednotlivé styly s uvedením čísel parfémů v závorce.
Jak už jsme řekli, romantickým princeznám sluší především vůně jemné – ovocné (155), květinově ovocné (130),kombinace květinově ovocno citrusové (10), ovocné s nádechem tajemna (141) či ovocno květinové s jemným orientálním nádechem (145).
Pro elegantní dámy jsou vhodné vůně květinové (158), květinově ovocné (111, 151), květinově chypré (117).
Pro okázalé divy je paleta vůní rozmanitější, od vůní jemnějších, po ty výrazné. Květinové (153), ovocně citrusové (104), ovocné (155), květinově orientální (107, 134, 150), květinovo citrusově orientální (125), orientální (149).
Pro avantgardní čarodějky se hodí vůně květinově zelené (144), ovocno orientální (139) a kombinace květinovo orientálně dřevité (105).
Sportovním kamarádkám sluší vůně květinově ovocná (118), květinově vodní (133), ovocně chypré (112), květinově dřevito orientální (116),
Ležérní pozorovatelky vhodně doplňuje vůně květinová (101,106), květinově zelená (102), květinově vodní (133) a dřevitá (157).
Pro nekonvenční rebelky, protože střídají polohy od ležérek po hvězdy, je výběr vůní široký: květinové (106, 154), citrusové (156), květinově vodní (113), květinově dřevité (114, 126), kombinace květinové a chypré (124, 148), květinově citrusovo orientální (125), ale i květinové s jemným nádechem orientu (128, 137).
Extravagantní hvězdy krásně vynosí vůně, ve kterých mohou zářit: květinově ovocno citrusové (104, 125), květinově ovocné (127), květinově orientální (134), orientální (115, 142, 149, 152).
Nejoblíbenějšími vůněmi jsou vůně 107, 117 a 104, které se střídají o 1., 2. a 3. místo.
Vůně 107, jejíž hlavu tvoří pivoňka, frézie a liči, srdce růže, magnólie a konvalinka a základ ambra a cedrové dřevo, je vůní květinově orientální, vyjadřující francouzskou vytříbenost a sebevědomou jedinečnost. Ženám se líbí, protože je to vůně, která spojuje klasické prvky s novými svěžími nápady. Proto je oblíbená u žen mladších i těch zralejšího věku.
Vůně 117, jejíž hlavu tvoří pomeranč, květ pomerančovníku, mandarinka, bergamot, srdce mimóza, jasmín, turecká růže, ylangylang a základ bob tonka, pačule, sladká myrha, vanilka, verivér a bílé pižmo, je vůní svěží, květinově chypré, kterou rády nosí ženy mladé nebo mladě se cítící, spokojené se životem.
Vůně 104 je vůní citrusovo květinově ovocnou, jejíž hlavu tvoří zelené jablko, cedr, zvonek a sicilský citron, srdce bílá růže, bambus a jasmín a základ cedrové dřevo, pižmo a ambra. Je to vůně ohromující a neodolatelná, jako radost ze života. První, co člověk ucítí, je sicilský citron. Je to příjemná a nevtíravá vůně, která učaruje ženám jakéhokoliv věku. Hodí se pro ženy, které se nebojí výzvy.
Je nespornou pravdou, že ženy, které mají chaos v oblečení, neznají svůj styl, mívají zpravidla problém si vybrat. Buď jim voní skoro vše, nebo naopak nic. Jsou nerozhodné a výběr jim dlouho trvá.
Ženy, které jsou ve svém stylu již ukotvené a vědí, co chtějí vyzařovat, si někdy přímo řeknou, jakou vůni chtějí, a pokud si vybírají, výběr jim jde snáze.Všechny ženy, které váhají, si rády nechají poradit.
Tak, jako vhodné oblečení ženu pozvedne a dodá jí energii, sebejistotu a zlepší jí náladu, totéž dokáže i správně zvolená vůně. Žena, která vyzařuje soulad uvnitř i navenek, na své okolí působí úplně jinak, než žena v chaosu.
Čich je jedním z pěti smyslů člověka. Vše, co cítíme, je okamžitě přenášeno do mozku, kde vzniká čichový vjem, který ovlivňuje naši náladu i chování. Příjemná a správně zvolená vůně je spolu s naším oblečením taková naše vizitka.
Krásná vůně vyvolává emoce. Je taková třešnička na dortu, která může celkové ženino vyzařování a současně to, jak je vnímána druhými, buď umocnit, nebo naopak pokazit. Proto je výběr vůně, která s ženou ladí, tak důležitý.
Firma Essens je česká firma, která mě zaujala výbornou kvalitou a cenou svých výrobků. Parfémy obsahují 20 % vonných esencí a vydrží opravdu dlouho vonět. Protože se parfémy prodávají přímou cestou, bez mezičlánků a nákladů v podobě reklamy, velkoobchododu a maloobchodu, jsou za přijatelnou cenu, kterou si může dovolit každá žena a může si tak dopřát parfémů více pro různé příležitosti a nálady.
Na trhu má firma 40 dámských a 20 pánských vůní a ve stejné parfemaci je možné koupit i sprchový gel a tělové mléko.
Móda mě zajímala snad odjakživa, stejně jako barvy. Vůbec mi nedocházelo, že ne každému je dáno vidět barvy a jejich odstíny a to, jestli spolu ladí nebo ne. Dlouhá léta jsem pomáhala svým kamarádkám a kolegyním vybírat oblečení. Současně se už dlouho snažím o sebepoznání a seberozvoj.
Přes spoustu různých seminářů a kurzů jsem se sama v sobě úplně nevyznala, nechápala jsem, proč některým lidem nerozumím, proč na mě reagují nepříjemně nebo odmítavě. Snažila jsem se jim vyhovět nebo přizpůsobit, ale ono to nepomáhalo. Teprve díky metodě OCTO CODES jsem pochopila, že nejsem divná ani já, ani oni a začala jsem být sama sebou.
Neznám jinou metodu, která by umožňovala skrze poznání a přijetí sebe sama poznat, pochopit a respektovat druhé. Současně mě nadchlo, jak je oblečení propojeno s tím, kdo jsme uvnitř, a lákalo mě poznat vše do hloubky.
Pro mě je nejvíce naplňující, že mění ženám život. Není to fráze. Opravdu v přímém přenosu vidím často ženy, které přijdou na seminář nebo na osobní konzultaci, protože se v sobě nevyznají, nevěří si, nerozumí si s partnerem nebo se jim nedaří.
Od chvíle, kdy poznají svůj styl, ne tak, že jim ho někdo určí, ale že někde hluboko uvnitř jejich nitra proběhne poznání, že toto jsou opravdu ony, tak úplně rozkvetou. Některé mi pak píší, jak se jim život začal projasňovat a měnit. V takových chvílích jsem šťastná a vím, že jsem si svoji profesi vybrala dobře.